Subject: Andmekogu põhimääruses määratletava andmekooseisu detailsuse aste
From: Tuuli Soodla-Tikkerbär <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Wed, 8 May 2024 15:43:17 +0300

Tere

Soovin küsida nõu andmekogu põhimääruses kirjeldatava andmekoosseisu
detailsuse osas. Meil on tekkinud mõningane lahkarvamus selles osas, kas
kavandatavas põhimääruses on mindud andmete kirjeldamisel liiga detailseks
või mitte. Kuna andmekogu on hetkel arendusfaasis, siis on täpne
(andmebaasi andmeväljadele vastav) andmekoosseis ka pidevas muutumises ja
seetõttu on täpse andmekoosseisu kirjeldamine põhimääruses probleeme
tekitanud, kuna me hetkel ei tea veel, kuidas üks või teine
funktsionaalsus konkreetsemalt realiseeritakse. Näiteks tehakse süsteemis
erinevaid arvutusi laulu- ja tantsupidude kollektiivide üldandmete alusel,
aga kuna funktsionaalsust ei ole veel väljaarendatud, siis pole kindlust,
et kavandis loetletud andmetest vajaliku äriloogika realiseerimiseks
piisab või on vajalik veel mõne elemendi hoidmine baasis. Selline vajadus
võib selguda ka kaugemas tulevikus, kui esialgseid funktsionaalsusi edasi
arendatakse. Kas sellises olukorras on ainuke variant arvestada
põhimääruse pideva muutmise vajadusega? Või on siin võimalik läheneda
põhimääruse koostamisele veidi teisiti ja jääda andmete loetelus
üldisemale tasemele (nt alltoodud näidetest jämedas kirjas osa olekski üks
üldistatud andmekoosseisu grupp ning detailsemat loetelu ei peaks
põhimäärusesse üldse panema?).

Andmekogu põhimääruse koostamise juhend ütleb, et põhimäärus peab
sisaldama ammendavat loetelu andmekogusse kogutavatest andmetest, samuti
infot, kelle kohta andmeid kogutakse. Vajalik ei ole lisada tehnilisi
välju. Sellest juhendist lähtudes tundub, et vajalik on ikkagi kõigi
andmebaasi väljade (va tehniliste väljade) üleslugemine põhimääruses? Kuna
see tundub praktikas pidevas muutumises oleva andmekogu puhul väga suure
halduskoormusega variandina, siis igaks juhuks täpsustan üle, kuidas on
juhendit õige tõlgendada.

Näited olemasolevast põhimääruse kavandist:

1.3.      Laulu- ja tantsupidude kollektiivide üldandmed

1.3.1.    Kollektiivi nimi

1.3.2.    Kollektiivi valdkondlik määratlus (laul, tants, rahvamuusika)

1.3.3.    Kollektiivi vanuserühm

1.3.4.    Kollektiivi katuseorganisatsioon

1.3.5.    Kollektiivi asutamise aeg

1.3.6.    Kollektiivi kontaktaadress – maakond

1.3.7.    Kollektiivi kontaktaadress – asustusüksus

1.3.8.    Kollektiivi kontaktaadress – väikekoht

1.3.9.    Kollektiivi kontaktaadress – aadressinumber

1.3.10.  Kollektiivi kontaktaadress – postiindeks

1.3.11.  Kollektiivi kontaktandmed – kontakttelefon

1.3.12.  Kollektiivi kontaktandmed – e-posti aadress

1.3.13.  Kollektiivi liikmete arv

1.3.14.  Kollektiivi liikmete nimekiri

1.4 Rahvakultuuri hoonete andmed

1.4.1. Rahvakultuuri hoone nimi

1.4.2. Rahvakultuuri hoone asukoht – maakond

1.4.3. Rahvakultuuri hoone asukoht – omavalitsus

1.4.4. Rahvakultuuri hoone asukoht – asustusüksus

1.4.5. Rahvakultuuri hoone asukoht – lähiaadress

1.4.6. Rahvakultuuri hoone teeninduspiirkonna elanike arv

1.4.7. Kontakttelefon

1.4.8 Kontaktisiku nimi

1.4.9. E-posti aadress

1.4.10. Kodulehe aadress

1.4.11. Interneti püsiühenduse olemasolu

1.4.12. Avaliku WiFi olemasolu

1.4.13. Statsionaarse helivõimendussüsteemi olemasolu

1.4.14. Rahvakultuuri hoone saali valgus- ja helitehnilised andmed

1.4.15. Rahvakultuuri hoone saali audiovisuaalsed vahendid

1.4.16. Rahvakultuuri hoone vabaõhusündmuste võimalused

1.4.17. Rahvakultuuri hoone saalide arv

1.4.18. Rahvakultuuri hoone saalide mõõtmed

1.4.19. Rahvakultuuri hoone saali valgustuse andmed

1.4.20. Rahvakultuuri hoone saali tööstusvoolu võimalused

1.4.21. Rahvakultuuri hoone saali võimaluste kirjeldus

1.4.22. Rahvakultuuri hoone saali istekohtade arv

1.4.23. Rahvakultuuri hoone WC-kohtade arv

1.4.24. Parkimiskohtade arv (külastajate parkimiskohtade arv rahvakultuuri
hoonele kuuluvas

parklas ja territooriumil)

1.4.25. Rahvakultuuri hoone teised hoones asuvad asutused – nimetus

1.4.26. Rahvakultuuri hoone puudega inimestele mõeldud infrastruktuuri
olemasolu

1.4.27. Rahvakultuuri hoone puudega inimestele mõeldud infrastruktuuri
kirjeldus

1.4.28. Rahvakultuuri hoone liftide arv ja otstarve

1.4.29. Rahvakultuuri hoone peakaitsme suurus amplites

1.4.30. Rahvakultuuri hoone küttesüsteemi info

1.4.31. Rahvakultuuri hoone ventilatsiooni info

1.4.32. Rahvakultuuri hoone valgus- ja helitehnilised andmed

1.4.33. Rahvakultuuri hoone ehitusaasta

1.4.34. Rahvakultuuri hoone viimane renoveerimisaasta

1.4.35. Rahvakultuuri hoone renoveerimisjärk

1.4.36. Rahvakultuuri hoonena kasutuses oleku aasta

1.4.37. Muu info

1.4.38. Rahvakultuuri hoone omaniku andmed – nimi

1.4.39. Rahvakultuuri hoone omaniku registrikood või isikukood

1.4.40. Õiguslik vorm või asutuse liik

1.4.41. Aadress – maakond

1.4.42. Aadress – omavalitsus

1.4.43. Aadress – asustusüksus

1.4.44. Kontakttelefon

1.4.45. E-posti aadress

Heade soovidega

Tuuli Soodla-Tikkerbär

IT projektijuht

Strateegia- ja innovatsiooniosakond

Kultuuriministeerium

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

516 0057 |tuuli.soodla

Suur-Karja 23 | 15076 Tallinn | Eesti

www.kul.ee

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud
teavet. Kui te ei ole selle kirja adressaat, palun võtke ühendust saatjaga
ning kustutage e-kiri arvutist.
This e-mail may contain information which is classified for internal use.
If you are not the intended recipient of this message, please notify the
sender immediately and delete the message.